Інформація
закладу освіти про працівника:
1.         
 Прізвище, ім’я, по батькові:
Забірко Марія Дмитрівна 
2.         
Дата народження:               
                   7 травня 1977р.
3.         
Освіта:
                Вища 
4.         
Спеціальність за
дипломом:
Вчитель
фізичного виховання
5.         
Місце роботи:
Дошкільний навчальний заклад №10
«Попелюшка» комбінованого типу
6.         
Посада:
Інструктор з фізичного виховання
7.         
Стаж
безпосередньої педагогічної роботи:
21 рік
8.         
Стаж роботи на
даній посаді:
21 рік
9.         
Державні
нагороди:
Грамоти  управління освіти Чернівецької міської ради
10.   
Звання:  - майстер спорту
України
11.   
Дата та
результати попередньої атестації:
17 березня 2022р.; встановлено категорію "спеціаліст вищої категорії"
12.   
На що претендує:
підтвердження категорії «спеціаліст вищої категорії»
ОПИС ДОСВІДУ РОБОТИ
З давніх-давен
відомо гасло: «Твоє здоров’я в твоїх руках!» 
         Вимоги
сучасності потребують переорієнтації змісту виховання підростаючого покоління.
Для того, щоб навчити дитину жити, успішно діяти у світі, самовизначитись у
ньому, необхідно сформувати у неї ціннісне ставлення до себе, свого образу «Я»,
одним із компонентів якого є «Я – здоровий».
         Успішне вирішення питання значною мірою
залежить від стану фізичного виховання в дошкільному закладі, що спрямоване на
всебічний розвиток дітей, зміцнює його здоров’я та загартовує організм, формує
рухові навички та розвиває фізичні якості, адже метою фізичного виховання в
дошкільному закладі – виростити здорових, фізично розвинених дітей, саме тому я
обрала тему: «Здоров’язбережувальні технології та покращення фізичного розвитку
через нетрадиційні форми роботи»
         Ранкова
гімнастика - обов’язкова
складова організації життєдіяльності дітей. Для посилення позитивних емоцій,
оздоровчого ефекту я використовую елементи дихальної гімнастики, гімнастики «Хатха-йога»,
коригувальні вправи; зі старшими дошкільниками – елементи аеробіки.     
Спеціально підібрані фізичні вправи добре впливають на всі фізіологічні
процеси організму дитини (дихання, кровообіг, нервову систему) сприяють
розвитку правильної постави і профілактиці плоскостопості.
Музичний супровід до ранкової гімнастики створює у дітей піднесений,
бадьорий настрій, позитивно впливає на нервову систему. Саме тому під час
ранкової гімнастики «Весела аеробіка», я використовую елементи аеробіки або
сюжетно-рольові рухи у супроводі відповідної музики (ходить годинник «тік-так»
- нахили тулуба; стрибаємо як зайчики, ходимо, як коники, повзаємо, як
«павучки», «гусенички», стрибки в повному присяді – «маленькі жабенята» і т.д.)
Особливо корисно для здоров’я дітей  поєднувати гімнастику з повітряними ваннами.
Тому в теплий період року я проводжу 
зарядку на вулиці, а в холодний час – у провітреному залі.    
 «День здоров’я»  проводиться кожного місяця: «Щоб рости міцними
й дужими з вітамінами ми дружимо», «Всім малятам треба знати, як здоровими їм
стати», «Щоб зими нам не боятись, будемо добре гартуватись», «У здоровому тілі
– здоровий дух!», «Сонце, повітря і вода – наші найкращі друзі», «Рослин
цілющих так багато, їх малятам треба знати», «Здоров’я дитини – багатство
країни». В такі дні я планую та проводжу 
роботу з дітьми  лікувального
характеру: профілактика плоскостопості та постави, загартування,
психогімнастика, фітотерапія, кольоротерапія, різновиди масажу для дітей.  
         Заняття – основна форма
організованого систематичного навчання дошкільників фізичним вправам. У нашому
закладі я проводжу заняття традиційної (двічі на тиждень у всіх вікових групах)
та нетрадиційної форми (сюжетні, з природнім матеріалом, нетрадиційним
матеріалом, доріжка здоров’я і т.д.)
         Заняття,
які проводжу – це завжди задоволення для дітей. Зміст та тематику занять
підбираю з урахуванням принципів інтеграції різноманітних видів рухової   та пізнавальної діяльності.      
       Використання нетрадиційного
інвентаря дозволяє максимально підвищити рівень рухової активності дітей, а
ігрові методи підвищують інтерес, довільну увагу, допомагають виконувати рухи у
цікавій  та доступній формі. 
        Проводжу сюжетні заняття з
елементами психогімнастики, аромотерапії, ігрові заняття – з використанням нетрадиційних
методів оздоровлення, аеробіки, хатха-йоги та системи Миколи Єфименка.
        Особливу увагу приділяю  організації фізкультурно-оздоровчої роботи на
прогулянках. Вона включає: заняття з фізкультури, оздоровчий біг,
спортивно-оздоровчу ходьбу, рухливі та спортивні ігри, самостійну рухову
діяльність, піші переходи, міні-туристичні походи.
         Динамічні перерви, фізкультхвилинки, дихальна
та стимулююча гімнастика протягом дня дають змогу зменшити втомлюваність дітей,
відновити працездатність для подальшої успішної роботи.
         Рухлива гра є одним із засобів
всебічного розвитку і виховання дітей дошкільного віку. «Яка дитина в грі – така з
багатьох поглядів вона буде і в роботі, коли виросте!»  А.С. Макаренко
         В рухливих іграх у дітей виробляються організаційні навички, уміння зважати
на обставини. Діти привчаються стояти на місці, коли їм хочеться бігти,
терпляче чекають певного сигналу, щоб стрибнути чи кинути м’яч у ціль. Вони свідомо
стримуються, додержуючи певних правил поведінки.
         Вольові зусилля допомагають дітям
координувати свої рухи, цілеспрямовано застосовувати їх, свідомо виконувати
встановлені правила. 
         У рухливих іграх з віршами  «Каруселі», «Мишоловка», «Гуси-лебеді»,
«Мороз та Піч», «Два Мороза» і т.д. у дітей розвивається мова і мислення
збільшується запас слів.
         Під час рухливих ігор «Кіт та горобчики»,
«Снігурі та кіт», «Кольорові автомобілі», «Квач», «Вудочка», «Зроби фігуру»,
«Лови, кидай, падати не давай», «Совонька», «Пастух і стадо», «Спіймай бджілку»,
«Миші у коморі», «Лисиця у курнику»  і
т.д.  у дітей розвиваються рухові навички
та якості такі як: рівновага, біг, стрибки, повзання, лазіння, метання і т.д.
         Дітям дуже подобаються розваги у
формі  змагань які я проводжу як на
вулиці так і в приміщенні. 
За період моєї роботи в ДНЗ наші діти приймали участь у міській спартакіаді
«Перші кроки», тиждень безпеки життєдіяльності – розвага з батьками
«Пожежники», наша команда «Рятівники» брала участь у змаганнях з сусіднім ДНЗ
№38, проводились свята: «День захисту дітей», «День незалежності», «Ми
козацького роду», «День іменинника», «Стрітення» і т.д.
         Головну роль у всіх виховних аспектах
завжди відігравало зростання дитини в родинному колі, адже родина – перший суспільний
щабель у житті людини. Виховуючи та навчаючи дітей, я паралельно веду співпрацю
з батьками, залучаю їх до своєї роботи, а саме – відвідувати «Дні відкритих
дверей», приймати  участь у спортивних
розвагах та святах. Адже найбільша радість для дитини – побачити своїх батьків
у колі проведення розваги чи свята. І мені це вдається, бо за певний час ми
провели декілька спортивних свят за участю батьків: «Мама, тато, я – спортивна
сім’я!», «Козацькі розваги», «Ми з татом – рятівники» та
багато інших заходів.
         В дошкільному віці потрібно закласти
фундамент знань про здоров’я, прищепити фізичні навички і вміння – адже це ті
життєві здобутки, що ніколи не девальвуються.
Моя робота з педагогічним колективом складається з декількох направлень: 
1. Теоретичного-індивідуальні консультації з фізичного і оздоровчого виховання,
групові консультації «Формування навичок здорового способу життя у дітей
дошкільного віку» (семінари-практикуми, майстер-класи: інтерактивні методи
фізкультурно-оздоровчої роботи в умовах ДНЗ «Юні олімпійці»)
2. Практично – групові заняття з педагогами з елементами аеробіки та профілактики
викривлення хребта «Роби, як я – роби краще мене!»
3. Консультації для молодих спеціалістів – «Фізкультурно-оздоровча робота,
як засіб зміцнення здоров’я дошкільника», «Рухова активність дітей», «Створення
умов для загартування і оздоровлення»
4. Також систематично проводжу консультації та надаю поради в роботі зі
студентами педагогічного коледжу.
Тісна співпраця з педагогами дозволяє мені ділитися досвідом  та отримувати знання під час роботи.
Звичайно бажаних позитивних результатів в своїй роботі не можна отримати без самоосвіти, тому я опрацьовую періодичні фахові журнали «Палітра педагога», «Дошкільний навчальний заклад», «Вихователь- методист» та відвідую методичні об’єднання, майстер-класи.
         У своїй роботі я організовую рухову
діяльність, яка наповнює дітей позитивною енергією, приносить тільки
задоволення від фізичних навантажень. 
 
 
 
💕💕💕
ВідповістиВидалити