ПРО МЕНЕ

 



Інформація закладу освіти про працівника:

 

1.           Прізвище, імя, по батькові:

Забірко Марія Дмитрівна

2.          Дата народження:              

                   7 травня 1977р.

3.          Освіта:

                Вища

4.          Спеціальність за дипломом:

Вчитель фізичного виховання

5.          Місце роботи:

Дошкільний навчальний заклад №10 «Попелюшка» комбінованого типу

6.          Посада:

Інструктор з фізичного виховання

7.          Стаж безпосередньої педагогічної роботи:

19 років

8.          Стаж роботи на даній посаді:

19 років

9.          Державні нагороди:

Грамоти  управління освіти Чернівецької міської ради

10.    Звання:  - майстер спорту України

11.    Дата та результати попередньої атестації:

17 березня 2017р.; встановлено категорію "спеціаліст І категорії"

12.    На що претендує:

встановлення категорії «спеціаліст вищої категорії»



ОПИС ДОСВІДУ РОБОТИ

З давніх-давен відомо гасло: «Твоє здоровя в твоїх руках!»

         Вимоги сучасності потребують переорієнтації змісту виховання підростаючого покоління. Для того, щоб навчити дитину жити, успішно діяти у світі, самовизначитись у ньому, необхідно сформувати у неї ціннісне ставлення до себе, свого образу «Я», одним із компонентів якого є «Я – здоровий».

         Успішне вирішення питання значною мірою залежить від стану фізичного виховання в дошкільному закладі, що спрямоване на всебічний розвиток дітей, зміцнює його здоров’я та загартовує організм, формує рухові навички та розвиває фізичні якості, адже метою фізичного виховання в дошкільному закладі – виростити здорових, фізично розвинених дітей, саме тому я обрала тему: «Здоров’язбережувальні технології та покращення фізичного розвитку через нетрадиційні форми роботи»

         Ранкова гімнастика - обов’язкова складова організації життєдіяльності дітей. Для посилення позитивних емоцій, оздоровчого ефекту я використовую елементи дихальної гімнастики, гімнастики «Хатха-йога», коригувальні вправи; зі старшими дошкільниками – елементи аеробіки.    

Спеціально підібрані фізичні вправи добре впливають на всі фізіологічні процеси організму дитини (дихання, кровообіг, нервову систему) сприяють розвитку правильної постави і профілактиці плоскостопості.

Музичний супровід до ранкової гімнастики створює у дітей піднесений, бадьорий настрій, позитивно впливає на нервову систему. Саме тому під час ранкової гімнастики «Весела аеробіка», я використовую елементи аеробіки або сюжетно-рольові рухи у супроводі відповідної музики (ходить годинник «тік-так» - нахили тулуба; стрибаємо як зайчики, ходимо, як коники, повзаємо, як «павучки», «гусенички», стрибки в повному присяді – «маленькі жабенята» і т.д.)

Особливо корисно для здоровя дітей  поєднувати гімнастику з повітряними ваннами. Тому в теплий період року я проводжу  зарядку на вулиці, а в холодний час – у провітреному залі.   

 «День здоров’я»  проводиться кожного місяця: «Щоб рости міцними й дужими з вітамінами ми дружимо», «Всім малятам треба знати, як здоровими їм стати», «Щоб зими нам не боятись, будемо добре гартуватись», «У здоровому тілі – здоровий дух!», «Сонце, повітря і вода – наші найкращі друзі», «Рослин цілющих так багато, їх малятам треба знати», «Здоров’я дитини – багатство країни». В такі дні я планую та проводжу  роботу з дітьми  лікувального характеру: профілактика плоскостопості та постави, загартування, психогімнастика, фітотерапія, кольоротерапія, різновиди масажу для дітей. 

         Заняття – основна форма організованого систематичного навчання дошкільників фізичним вправам. У нашому закладі я проводжу заняття традиційної (двічі на тиждень у всіх вікових групах) та нетрадиційної форми (сюжетні, з природнім матеріалом, нетрадиційним матеріалом, доріжка здоров’я і т.д.)

         Заняття, які проводжу – це завжди задоволення для дітей. Зміст та тематику занять підбираю з урахуванням принципів інтеграції різноманітних видів рухової   та пізнавальної діяльності.     

       Використання нетрадиційного інвентаря дозволяє максимально підвищити рівень рухової активності дітей, а ігрові методи підвищують інтерес, довільну увагу, допомагають виконувати рухи у цікавій  та доступній формі.

        Проводжу сюжетні заняття з елементами психогімнастики, аромотерапії, ігрові заняття – з використанням нетрадиційних методів оздоровлення, аеробіки, хатха-йоги та системи Миколи Єфименка.

        Особливу увагу приділяю  організації фізкультурно-оздоровчої роботи на прогулянках. Вона включає: заняття з фізкультури, оздоровчий біг, спортивно-оздоровчу ходьбу, рухливі та спортивні ігри, самостійну рухову діяльність, піші переходи, міні-туристичні походи.

         Динамічні перерви, фізкультхвилинки, дихальна та стимулююча гімнастика протягом дня дають змогу зменшити втомлюваність дітей, відновити працездатність для подальшої успішної роботи.

 

         Рухлива гра є одним із засобів всебічного розвитку і виховання дітей дошкільного віку. «Яка дитина в грі – така з багатьох поглядів вона буде і в роботі, коли виросте!»  А.С. Макаренко

         В рухливих іграх у дітей виробляються організаційні навички, уміння зважати на обставини. Діти привчаються стояти на місці, коли їм хочеться бігти, терпляче чекають певного сигналу, щоб стрибнути чи кинути м’яч у ціль. Вони свідомо стримуються, додержуючи певних правил поведінки.

         Вольові зусилля допомагають дітям координувати свої рухи, цілеспрямовано застосовувати їх, свідомо виконувати встановлені правила.

         У рухливих іграх з віршами  «Каруселі», «Мишоловка», «Гуси-лебеді», «Мороз та Піч», «Два Мороза» і т.д. у дітей розвивається мова і мислення збільшується запас слів.

         Під час рухливих ігор «Кіт та горобчики», «Снігурі та кіт», «Кольорові автомобілі», «Квач», «Вудочка», «Зроби фігуру», «Лови, кидай, падати не давай», «Совонька», «Пастух і стадо», «Спіймай бджілку», «Миші у коморі», «Лисиця у курнику»  і т.д.  у дітей розвиваються рухові навички та якості такі як: рівновага, біг, стрибки, повзання, лазіння, метання і т.д.

         Дітям дуже подобаються розваги у формі  змагань які я проводжу як на вулиці так і в приміщенні.

За період моєї роботи в ДНЗ наші діти приймали участь у міській спартакіаді «Перші кроки», тиждень безпеки життєдіяльності – розвага з батьками «Пожежники», наша команда «Рятівники» брала участь у змаганнях з сусіднім ДНЗ №38, проводились свята: «День захисту дітей», «День незалежності», «Ми козацького роду», «День іменинника», «Стрітення» і т.д.

         Головну роль у всіх виховних аспектах завжди відігравало зростання дитини в родинному колі, адже родина – перший суспільний щабель у житті людини. Виховуючи та навчаючи дітей, я паралельно веду співпрацю з батьками, залучаю їх до своєї роботи, а саме – відвідувати «Дні відкритих дверей», приймати  участь у спортивних розвагах та святах. Адже найбільша радість для дитини – побачити своїх батьків у колі проведення розваги чи свята. І мені це вдається, бо за певний час ми провели декілька спортивних свят за участю батьків: «Мама, тато, я – спортивна сімя!», «Козацькі розваги», «Ми з татом – рятівники» та багато інших заходів.

         В дошкільному віці потрібно закласти фундамент знань про здоров’я, прищепити фізичні навички і вміння – адже це ті життєві здобутки, що ніколи не девальвуються.

Моя робота з педагогічним колективом складається з декількох направлень:

1. Теоретичного-індивідуальні консультації з фізичного і оздоровчого виховання, групові консультації «Формування навичок здорового способу життя у дітей дошкільного віку» (семінари-практикуми, майстер-класи: інтерактивні методи фізкультурно-оздоровчої роботи в умовах ДНЗ «Юні олімпійці»)

2. Практично – групові заняття з педагогами з елементами аеробіки та профілактики викривлення хребта «Роби, як я – роби краще мене!»

3. Консультації для молодих спеціалістів – «Фізкультурно-оздоровча робота, як засіб зміцнення здоров’я дошкільника», «Рухова активність дітей», «Створення умов для загартування і оздоровлення»

4. Також систематично проводжу консультації та надаю поради в роботі зі студентами педагогічного коледжу.

Тісна співпраця з педагогами дозволяє мені ділитися досвідом  та отримувати знання під час роботи.

Звичайно бажаних позитивних результатів в своїй роботі не можна отримати без самоосвіти, тому я опрацьовую періодичні фахові журнали «Палітра педагога», «Дошкільний навчальний заклад», «Вихователь- методист» та відвідую методичні обєднання, майстер-класи.

         У своїй роботі я організовую рухову діяльність, яка наповнює дітей позитивною енергією, приносить тільки задоволення від фізичних навантажень.


 


1 коментар:

ЖИТТЄВЕ КРЕДО

  "В ЗДОРОВОМУ ТІЛІ - ЗДОРОВИЙ ДУХ"